جدول-وزنی-سپری

قیمت سپری (سه پری) آهنی

سپری آهنی یا واضح تر (سه پری) که دارای سه بال میباشد از جمله مهمترین انواع پرفیل ها میباشد که برای یکسری مصارف خاص بعنوان مثال برای ایجاد و ساخت درب و پنجره در ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار میگیرد.
سپری از دو بخش بال و جان مانند سایر هم خانواده های خود یعنی پروفیل مبلی ، تیرآهن ، نبشی و غیره تشکیل شده است ، که روش کنار قرار گرفتن این دو بخش بصورت دو ورق سیاه عمود بر هم میباشد.

سپری آهنی گزینه بسیار مناسبی برای برشکاری و جوشکاری ها در کار خود هستند ، چرا که از خیلی کارهای اضافه برای تولید محصول خود جلوگیری مینماید ، شکل ظاهری سپری در میان سایر آهن آلات بسیار نزدیک به نبشی میباشد که گاهی اوقات برخی این دو محصول را باهم اشتباه میگیرند.

لازم به ذکر است که سپری آهنی از نظر شکل و ظاهر شبیه حرف T انگلیسی و نبشی شبیه به حرف V انگلیسی میباشد ، همچنین این دو محصول از نظر کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند ، به این صورت که حاصل جوش خوردن جان دو نبشی آهنی به یکدیگر سپری آهنی به دست می آید.

،رآیند تولید سپری آهنی

باید بگوییم که تقریبا بیشتر آهن آلات موجود در بازار از محصول مادر به نام ورق سیاه بدست می آیند که طی یکسری فرایند ها به نبشی ، پروفیل و حتی سپری آهنی تبدیل میشود.

دو روش عمده برای تولید سپری آهنی وجود دارد از هر کدام در نوع خود منحصر به فرد و روش مخصوص به خود را دارد ، روش اول بصورت فابریک (نورد گرم) و روش دوم به صورت پرسی (نورد سرد) میباشد.

تولید سپری به روش نورد گرم

یکی از متداول ترین روش های تولید سپری آهنی به صورت فابریک و یا به نحوی بصورت نورد گرم میباشد که در این روش از شمش به دست می آید ، شمش ها آهن یا شمش های فولادی درون کوره قرار میگیرند سپس بعد از گرم و داغ شدن کشش میخورند و بعد به شکل و شمایل سپری با قالب های از پیش تعیین شده در می آید و در نهایت به طول های ۱۲ متری تبدیل میشوند ، که در واقع با استاندارد جدول اشتارد آلمان که جز اولین کارخانجات تولید کننده سپری آهنی در جهان است تولید میشود.

در وافع دلیل تولید سپری آهنی بصورت نورد گرم بالا بردن مقاوت سپری است ، که در سپری نورد سرد مقاوت به نسبت پایین تر می آید.

تولید سپری با نورد سرد

یکی دیگر از روش های تولید سپری آهنی نورد سرد یا پرسی میباشد که در این روش بعد از تورد گرم و تولید نبشی های فلزی ، جان دو نبشی به یکدیگر متصل و در دستگاهای پرس مورد فشار زیاد قرار میگیرند و در نهایت سپری بدست می آید ، این نوع از سپری آهنی از نظر کیفیت بدلیل اینکه ممکن است اندازه و سایز و ضخامت بالاتر و پایین تر شود ، نسبت به سپری فابریک کمتر باشد.

در نهایت اگر بخواهیم دو نوع سپری فابریک و نوردی را باهم مقایسه نماییم بیشتر باید از نظر ضخامت این دو محصول را مقایسه نماییم.

انواع سپری از نظر جنس

سپری آهنی از نظر نوع مصرف با روش های مختلفی که همان جنس تولید آنها میباشد ، تولید میشود که با جنس ، آهن ، مس ، آلومینیوم و برنج و استیل در کارخانجات در پروسه تولید قرار میگیرند.

سپری آهنی از نظر سطح مقطع

به دلیل اینکه سپری آهنی از انواع پروفیل ها به حساب می آید ، نوع تولید از نظر جان و بال نیز باهم متفاوت است ، به این صورت برای که برای مصارف مختلف جان های کوچک و بزرگ و بال های بزرگ و کوچک تولید میشود ، که در ادامه به انواع سپری آهنی از نظر شکل و اندازه انواع جان و بال اشاره خواهیم کرد.

سپری با اضلاع برابر (equal leg tees)

در این روش طول و اندازه بال ها و جان بصورت یکسان و یک اندازه تولید میشوند.

سپری با اضلاع نا برابر (unequal-flange tees)

در این روش از تولید سپری اهنی اندازه بال ها و جان با هم یکسان نیستند و طول جان تقریبا نصف اندازه بال ها میباشد و مصارف خاص خود را در صنایع وتولیدات دارد.

سپری با طول جان بلند

در این روش از تولید سپری آهنی که تقریبا عکس روش بالا است ، طول جان از طول بال ها بزرگتر و بیشتر میباشد.

سپری آهنی

ضخامت سپری آهنی

ابعاد سپری مانند سایر پروفیل ها ، متفاوت است ، اما لازم به ذکر است که بیشتر مقوله در دسته بندی انواع سپری آهنی از نظر اندازه ، برای ضخامت آن است که در از سایز ۰.۹ میل تا ۲.۵ میل در کارخانجات مختلف تولید و روانه بازار میشود.

سپری آهنی سایزهای بین ۲ تا ۲.۵ میل بیشترین کاربرد را در بین انواع سپری را دارد.

طول استناندارد سپری آهنی

معمولا در کارخانجات ، سپری به صورت و طول ۱۲ متری فابریک ، تولید میشوند اما در بازار و برای سهولت در جابجایی به اندازه های ۶ متری نیز در مغازه ها و انبارهای فروشندگان این محصول یافت میبشود که این امر در قیمت سپری اهنی بسیار تاثیر گذار است.

لازم به ذکر است که سپری آهنی در انواع طول به دو روش لبه گرد و لبه تیز تولید میشود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت سپری آهنی

قیمت سپری آهنی این نوع از انواع مختلف پروفیل ها نیز به عواملی مانند ، ضخامت ، طول ، نوع بال ها و غیره بستگی دارد ، اما مهمترین عامل هنگام خرید این محصول در بازار ، ضخامت سپری میباشد که اگر از نواع سپری بال مساوی باشند ، اندازه ضخامت بال سپری ضرب در ضخامت به اضافه ضخامت و اندازه جان سپری و در نهایت ضرب در عدد ۷.۸۵ و فی روز بازار میتواند قیمت روز سپری را بدست آورد.

فرمول محاسبه وزن سپری آهنی

برای بدست آوردن قیمت روز سپری بهتر است ابتدا فرمول محاسبه آن را بدانیم که برای محاسبه قیمت سپری و وزن آن از این فرمول تبعیت مینماید.

فرمول محاسبه وزن سپری آهنی = (ضخامت بال سپری* اندازه بال سپری) + (ضخامت جان سپری +اندازه جان سپری) طول شاخه سپری * ۷.۸۵

با این کار راحت تر میتوان قیمت را بدست آورد.

قیمت سپری آهنی

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره شد برای محاسبه قیمت و وزن سپری بهتر است ابتدا از فرمول محاسبه وزن سپری استفاده کرد تا راحت قیمت سپری بدست آید.

همچنین بعد از بدست آوردن وزن یک شاخه از سپری آهنی و برای بدست آوردن قیمت کل سپری به قیمت روز سپری یعنی فی روز را هم باید بدانیم که بهتر است از یک منبع موثق و معتبر مانند سایت آهن سانا استفاده نمایید.

همچنین برای راحت تر شدن و سهولت در بدست آوردن قیمت کل سپری بهتر است با کارشناسان بخش فروش سپری آهنی گروه آهن سانا در تماس باشید تا شما را در خرید این محصول یاری و راهنمایی نمایند.

سپری آهن